Poslední dobou odborníci doporučují, při konzumaci stravy, dbát na složení potravin, z kterých pokrm připravujeme nebo si ho kupujeme. Doporučuje se, aby zde byly zástupci všech skupin látek, které tělo potřebuje ke správnému fungování. Není vždy jednoduché najít tu správnou hranici mezi doporučenými hodnotami. Například bílkoviny a vláknina zase tolik nejsou obsaženy v potravinách, které běžně kupujeme. Pro změnu tuků a sacharidů nalezneme všude dostatek. Přesto například bílkovinu lze získat velmi snadno, a to z naklíčených semen, která jsou přirozeně určena k přímé konzumaci. Prakticky se dá naklíčit všechno. Kdo ještě nevyzkoušel například vojtěšku alfalfa Naklíčeno, tak by rozhodně neměl otálet. Vojtěška totiž drží prvenství mezi všemi klíčky a to jen díky obrovskému množství minerálních solí a vitamínů.klíčky vojtěšky

Bílkoviny je zde dostatek

Pokud bychom se zaměřili na bílkovinu, potom nás může překvapit, že v sobě jí ukrývá až 40 procent, což skutečně není málo. Jen pro názornou ukázku, tak jí v sobě ukrývá daleko více, než hovězí maso, vejce nebo mléko, kdy tělo musí z nich bílkovinu těžce zpracovat. Zde ji dostane v lehce stravitelné formě, což tělu umožní získat ihned to, co potřebuje. Také sklenice čerstvě naklíčených salátových klíčků vojtěšky obsahuje pětkrát více vitamínu C, než kdybychom vypili skleničku čerstvé pomerančové šťávy. Inu jak je vidět klíčky nejsou jen doplňkem na talíři nebo jako ozdoba na pečivu, kde skutečně vypadají skvěle, ale pěkná zásobárna zdraví, kterou si můžeme vypěstovat sami.naklíčená vojtěška
Stačí tři kroky

  1. V první řadě semínka namočit. Podle druhu semen a zrníček, což je i v jejich velikosti, se určí na jak dlouho. Jinou dobu bude potřebovat vojtěška jinou například luštěninové klíčky.
  2. Pak propláchnout a uložit do klíčící misky.
  3. Zde se bude jen zavlažovat a stačí 2x denně. Za pár dnů si můžeme dopřát skutečnou zdravou a výživnou bombu, která tělu jen prospěje.